بهترین سن ختنه: آیا سن کودک در نتیجه ختنه اثر دارد؟

ختنه در چه سنی قابل‌انجام است؟

به‌صورت طبیعی در نوزاد پسر بر روی انتهای آلت یک بافت پوششی وجود دارد که کلاهک آلت (گلنس) را می‌پوشاند. در جراحی ختنه این بافت برداشته می‌شود. جراحی ختنه در هر سنی از نوزادی تا بزرگ‌سالی قابل‌انجام است و برای آن هیچ محدودیت سنی وجود ندارد.

برای تعیین سن انجام ختنه باید شرایط کودک و دلیل انجام ختنه مشخص شود. در مواردی که در سیستم ادراری اختلال وجود دارد؛ مانند ریفلاکس ادراری یا دریچه پیشابراه خلفی لازم است نوزاد حتی در یک‌روزگی ختنه شود. در نقطه مقابل گاهی بیماری کودک باعث می‌شود ختنه در سنین بالاتر و حتی بزرگ‌سالی انجام شود.

بهتر است ختنه را در چه سنی انجام دهیم؟

در شرایط سلامت کامل کودک بهتر است ختنه در سن یک‌ماهگی تا شش‌ماهگی انجام شود. در این سن کودک به‌اندازه کافی وزن گرفته و دوران نوزادی را سپری کرده است. همچنین مراقبت از کودک برای والدین راحت‌تر است و دوران نقاهت بسیار کوتاه خواهد بود.

بعضی از خانواده‌ها باتوجه‌به اعتقادات مذهبی خود، ختنه را در روز هفتم انجام می‌دهند. این نوزادان نیز همانند سایر افراد می‌توانند بدون مشکل و عارضه ختنه شوند.

در مرکز تخصصی ختنه تهران کودک شما توسط پزشک متخصص جراحی مردان معاینه می‌شود. در این معاینه زمان جراحی ختنه تعیین می‌شود و پزشک متخصص در مورد روش‌های انجام ختنه به شما مشاوره می‌دهد. همچنین کودک از نظر بیماری‌ها و اختلال‌های پسران بررسی می‌شود.

بهترین سن ختنه

آیا سن در روش انجام ختنه تأثیر دارد؟

ختنه به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در مقاله بهترین روش ختنه توضیح داده شده است. جدیدترین روش ختنه استفاده از کلامپ‌های فلزی است. این روش در تمام سن‌ها قابل‌انجام است؛ اما بهترین نتیجه آن در نوزادان، کودکان خردسال و قبل از بلوغ است. استفاده از کلامپ فلزی در ختنه بزرگ‌سالان هم وجود دارد؛ اما باتوجه‌به بلوغ اندام تناسلی بهتر است از روش کلاسیک استفاده شود.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده